dijous, 28 d’abril del 2016

Un médico rural


Un médico rural
de Franz Kafka


Impedimenta

Abril 2016



Crec que tots ens dediquem a retirar llibres i aquest és un dels que un dels meus germans retirava. No l'havia llegit i me'l vaig quedar. M'havia agradat la història d'en Gregor Samsa a "La Metamorfosi", tot i que és un llibre força estrany. 
Aquest que he llegit ara és un recull de històries curtes la primera de les quals dóna títol al llibre: Un metge rural. 
Em reafirmo amb la raresa dels escrits d'aquest autor. Potser la primera història és la més, diguem-ne, comprensible, però la majoria de les altres has de fer l'esforç d'imaginar-te un Kafka endinsat en les seves elucubracions i escrivint no perquè l'entenguis sinó només pel plaer de llegir-lo. 
Sempre he pensat, i n'estic segura, que aquest tipus d'autors han de tenir alguna anomalia, alguna mena de malaltia mental o cosa semblant per poder imaginar-se, pensar i desenvolupar aquestes històries. 
Amb aquest segon llibre ja vaig servida de Kafka... No crec que en torni a llegir cap més...