diumenge, 26 de setembre del 2010

En el telar del misterio


En el telar del misterio
de Maritxu Ayuso
Tejiendo vida, hilando misterio
Pròleg de Pere Casaldàliga


Serie Prímula - Ediciones Torremozas

Setembre del 2010

Tu y yo no precisamos más evidencia que la sed
Olga Orozco


La Maritxu ha publicat un llibre de poemes. Ja en coneixeu algun que he publicat al bloc però aquest llibre ha estat una sorpresa.
Diu Pere Casaldàliga en el pròleg: Todos los poemas de Maritxu giran, en círculo obsesionado, en torno al Misterio. Cantan o gritan el Misterio mayor, manantial de todo amor y de toda vida. El yo de Maritxu se descubre en estos poemas como un yo castigado entre el amor total y el vacío doliente.
... Quien lee poesía ha de recrearla; el poeta abre pistas, provoca emociones, convida a hablar com palabras que valgan la pena y la alegría. Toda poesía verdadera es un convite a la complicidad en el sentir y en el decir, en dolores de parto compartido.
He llegit alguns poemes. Reconec que em costa entendre què vol expressar la Maritxu, què vol ella que entenguem, o què em diuen a mi aquestes paraules que venen expressades amb un rerefons de l'Amèrica llatina, del Matto Grosso que ella tant s'estima. Espero estar a l'alçada i, llegint a poc a poc, sense presses, deixar-me envair, inundar per les paraules i pensaments forts, durs i alhora delicats que ens dóna la Maritxu.
Gràcies, Maritxu!