diumenge, 24 de gener del 2010

Cassoleta freda-calenta amb verduretes

Cassoleta freda-calenta amb verduretes


23 de gener de 2010



Avui us presento una recepta d’en Santi Santamaria. Érem dotze a dinar i vaig fer civet de senglar. De primer necessitava un plat suau però, al mateix temps, volia una cosa diferent i divertida. I em vaig decidir per aquestes cassoletes. Són fàcils de fer i van quedar molt bones. La recepta explica com fer les cassoletes però jo les vaig comprar fetes, dues per persona. Bon profit!


Cassoleta freda-calenta amb verduretes (per a 4 persones)

1 tall de formatge de cabra per cassoleta
50 gr. de pastanagues
50 gr. de mongetes rodones
50 gr. de carbassó
50 gr. de porros
50 gr. d’albergínies
50 gr. de tomàquet pelat i sense llavors
Oli d’oliva verge extra
Orenga, sal i pebre negre

Peleu i talleu les pastanagues a daus d’un centímetre. Escaldeu-les amb aigua i sal de manera que quedin cruixents. Escorreu i reserveu. Feu el mateix amb les mongetes.
Talleu el carbassó, els porros i les albergínies a daus de la mateixa mida que la pastanaga i salteu-los lleugerament en una paella a foc viu amb oli d’oliva. Salpebreu-los i reserveu-los. Piqueu els tomàquets ben petits. Ensalgueu-los, ensucreu-los i deixeu-los dins d’un escorredor perquè perdin l’aigua.
Abans d’omplir les cassoletes poseu-les un moment al forn ben calent i apagat. Després les farciu amb les verdures fredes. Amaniu-les amb oli d’oliva i empolsegueu-les amb una mica d’orenga. Cobriu les verdures amb una làmina de formatge de cabra sense la crosta i gratineu les cassoletes a foc viu i amb el forn obert perquè no s’escalfi el farcit. Serviu-les immediatament.
Jo les vaig presentar sobre un llit d'enciam de diferents colors i un maduixot ben gran al costat.