dimarts, 9 de desembre del 2014

Mercats de Nadal a Baviera

del 3 al 7 de desembre
amb Pol Viatges

Amb la Montse i el Pere i el grup e Pol viatges anem cap a l'aeroport per agafar l'avió a Frankfurt.
Fa dos anys vam visitar els merctas de Nadal de la Selva Negra i aquest any repetim pels voltants de Frankfurt.
L'hotel el teníem a Bad Staffelstein, a 241 Km. de Frankfurt i ens vam trobar amb obres i un aparatós accident que van fer que arribéssim molt tard a l'hotel. Just sopar i anar a dormir. Com el poble era una mica apartat i cada dia arribàvem tard ens vam quedar sense poder visitar-lo.
La sorpresa va ser arribant a l'habitació. veníem d'un 9N... Quasi quasi per cantar Els Segadors!

L'endemà vam visitar Würzburg. Capital de la Baixa Francònia i banyada pel riu Main. És Seu Episcopal i ciutat universitària. D'aquesta bonica ciutat només destacaré dues coses: el Palau Residencial, Patrimoni de la Humanitat per la Unesco i la catedral romànica de Sant Kilian.
Del Palau Residencial, d'estil barroc alemany, construït sota la direcció de Balthazar Neumann cal destacar la majestuosa escala amb pintures de Tiépolo,

La sala blanca, tota ella decorada amb estuc blanc i gris, la vaig trobar d'una bellesa i una elegància impressionants.

I, sobretot, la sala de miralls on no hi trobes ni un petit bocí de paret sense miralls, amb dorats, amb pintures sobre el vidre... Em va impressionar molt.

La resta de les sales són plenes de pintures de Tièpolo i de tapissos d'una riquesa extraordinària. Entre les pintures poden veure el casament de Frederic Barbarossa amb Béatrice de Borgogne. Cada sala és l'avant-sala de la següent. La gent que podia entrar-hi per demanar alguna cosa al rei s'anava empetitint veient tanta riquesa...