dijous, 1 de febrer del 2018

Blockchain


Blockchain i Bitcoin

Collegi d'Enginyers Industrials

Anton Gasol, economista

31 de gener 2018


Ahir vam ser a una conferència al Col·legi d'Enginyers Industrials on parlava l'economista Anton Gasol. Un tema nou per a mi completament però que em va tenir atenta les dues hores que va durar la xerrada i les preguntes. 
Em va agradar molt! Al Jaume també, però ell, com a enginyer, el preocupava més el "com" i jo em quedava amb "que". I és impressionant! 
Va comentar que en pocs anys, molt pocs, el blockchain canviarà la nostra vida molt més que no l'ha canviada internet. Aquí entra tot: transaccions comercials, sanitat, propietat intel·lectual, justícia, vots... tot! La manera de funcionar és, entre altres coses, a base de miners... No sé perquè he pensat en la maçoneria... No és fàcil d'entendre, almenys per a mi, però si ara un dia se'n parla podré seguir una mica la conversa... 
També va parlar dels bitcoins i d'altres monedes. La gent preguntava més sobre la moneda. Ell deia que la moneda és l'anècdota; que el que realment és important és el blockchain. 
Jo vaig preguntar sobre la República d'Estònia que l'any 1992 va proclamar una república al núvol per evitar que els russos la bloquegeixin. Preguntava si és un precedent del blockchain que és del 2009. Anton Gasol va comentar que ells han anat mutant cap al blockchain i ara en són la puntera. Els va molt bé i assessoren altres països. I que si volem un futur pels nostres fills i néts els hem d'empènyer a formar-los en aquest camí. I que per desgràcia Espanya està a la cua. La gent comença a digitalitzar-se, les empreses a poc a poc, però el govern no vol ni sentir-ne a parlar. Espanya és a la cuneta en aquest tema,, va dir. I aquí sí que hauríem d'enviar-hi la fiscalia... 
Per un motiu o altre crec que és un tema que a tothom pot interessar, encara que es quedi, com jo mateixa, amb quatre nocions elementals. Dibuixa un món sense intermediaris, transparent i sembla que molt segur. N'anirem sentint a parlar. Estiguem atents...