divendres, 14 de juny del 2013

Travia a la Malvarosa


Tranvia a la Malvarosa
de Manuel Vicent


Alfagura Hispànica

Juny de 2013

Els autors valencians m'agraden i he volgut llegir aquest llibre, de l'any 1994, però no m'ha deixat bon gust de boca.
L'he trobat "antiquat"; els llibres, amb els anys, acostumen a agafar un vernís que fa que en gaudeixis més que quan van ser escrits. Aquest l'he trobat banal, no m'ha interessat. Les aventures d'aquest noi a la València dels 50, les noies amb qui surt, els diàlegs, fins i tot les descripcions que fa no m0emocinen en absolut. Ho sento!
Suposo que deu tenir els seus fans, com tot escriptor, però jo no m'hi he trobat a gust. Potser si l'hagués llegit amb 16 anys m'hagués agradat més.
L'autor ha volgut fer-nos seguir el camí d'un noi cap a l'adolescència, i ens l'explica com un viatge d'iniciació reflectit en el tramvia de Malvarosa on un dia va albirar una noia de la qual es va enamorar.  
A Manuel Vicent se'l veu rebotit del col·legi religiós i ens mostra l'exemple de família rigorosa, sobretot de pare rigorós. Sembla que no hagi superat aquesta etapa de la seva vida...