dissabte, 20 de maig del 2023

Exposició pedres







Exposició pedres
de Joaquim Peitx

Exposició de petites coses al voltant de les pedres


20 de maig a Mallorca 297 - baixos



 


Segurament va ser la platja amiga, plena de pedres, on em venir la idea de fer "coses" amb aquests elements humils i anònims que omplen les cales de la Costa Brava. 

He volgut materialitzar i presentar-ho com una exposició, una vintena de dites, adagis i frases que es basen en això que en diem, pedres, macs, còdols, codines, càlculs, rocs i de moltes més maneres.

M'he atrevit a fer-les parlar, a fer-hi enigmes , sentències, homenatges i altres divagacions. 

Aquesta és l'exposició que vam visitar. L'artista és un company de feina de Jaume que ha dedicat hores a buscar pedres a les platges de la Costa Brava i a vestir-les d'un significat. Cosa curiosa... 

M'ha agradat molt. M'agraden els mots i el seu significat, m'agraden les frases fetes i també que es busquin i es trobin frases noves per circumstàncies noves. No m'ho esperava. 

Penjo les fotos amb el títol a sota. Mireu-les, reflexioneu, i passeu una bona estona! 


Mentre pensava en aquesta exposició, arribà 
la trista notícia. Ha mort en Carles Bros, el pintor
de Llançà. 
Unes sardines pintades en un còdol, és el meu homenatge
més sincer. Si un dia els núvols semblen un banc de peix,
haurà estat ell. 

 


Certifico que l'home a tornat a ensopegar

Busca't una fusta. No és no.
Un clau per a fusta no pot clavar-se 
en una pedra. NO ÉS NO


Mà que a va llançar. I es va amagar.
Jutge que va absoldre al llançador.
Els jutges són homes carregats de punyetes.
En aquest cas, la brodadora, va captar amb 
professionalitat extrema, l'estima que el client
té per les aus, sobretot rapinyaires. 




Cos del delicte de la ceguesa de la vaca

L'any 926 a.C. ja varen quedar establertes les bases 
de la IA. Silicon Valley és només una deslocalització
de Rosetta. Ara edició tapa dura.






I també Ullets de Sirena





Preciosa. 
Tens el color relatiu
que t'atorga la raresa,
no serveixes per res més
que fomentar-nos enveja.

L'estrip del blau i el groc de la seva bandera, 
donen la imatge de la situació.
Les restes de runa ho acaben de documentar.





Si la xocolata és bona a la pedra, com és
que ens molesta quan és a la sabata?

Hi ha qui busca bolets o caça papallones. 
La Mònica troba cors i els penja a la xarxa. #corstrobats.
Aquest l'ha cedit gentilment pera l'exposició. 

Gràcies a la Maria Barbal
tinc un lloc a les llibreries.