divendres, 27 de març del 2015

Revoltats


Revoltats
Oriol Junqueras i Justo Molinero

ara llibres

Març 2015


Vaig pensar que una conversa entre Oriol Junqueras, historiador, polític, i Justo Molinero, home de radio i amb una audiència molt nombrosa i particular, podia ser molt interessant. Però ha resultat ser dos monòlegs, fets amb una cura i una delicadesa que no recorda gaire als seus protagonistes. Esperava més força i bravura en Junqueras i més malícia i preguntes compromeses per part de Molinero. 
M'ha decebut. L'Oriol Junqueras va repetint els seus arguments una i altra vegada; els mateixos que diu en una tertúlia o quan parla en mítings. En Justo Molinero parla de les seves coses i passa suaument per sobre els arguments del seu company. 
El que jo penso, que pot ser que no tingui raó però és el que crec, és que en Junqueras espera amb aquest llibre arribar a una audiència, la de Molinero, on ell tot sol ho té més difícil. I en Molinero espera, amb aquest llibre, que altres cercles on ell tampoc hi té l'entrada tan fàcil, se li obrin de cara a la seva carrera. No sé si ho aconseguiran. 
Només puc dir que llibres de polítics, de periodistes i d'auto ajuda els tinc ja esborrats de la meva llista... Exceptuant sempre algun llibre determinat que penso: aquest sí que esatrà bé! i torno a caure en el parany!